Kawasaki er-5

kawasaki er-5

Technické údaje

Zkušenosti:

Motorka je menších rozměrů, nižší posez a proto se hodí pro lidi menšího vzrůstu, jako jsem já. Velice často ji proto sedlají slečny a ženy. Díky nizko položenému těžišti působí motorka velice hravě a nemusí se nijak přemlouvat do zatáček. Jízda ve dvou neni problém, ale neni to nic extra na dálky například k moři. Po cca 100km baťůžek zrovna nejásal...

Co se týče motoru, to je lety prověřenej, víceméně bezúdržbovej motor. Nedělá mu problém každodení ježdění do práce, výlet kolem komína na pohodu ani nějaká ta ostřejší jízda. Necelých padesát kobylek je na začátek jak dělaných, neni to sice žádnej dravec, ale když se za něj vezme tak předject auto neni nikdy problém. Maximálku tady řešit nebudu a spotřeba je reálná kolem 5 litrů na sto km. Při jízdě sólo je motoru nejlépe při 4-5tis otáčkách, ve dvou s pár věcma v kufru už to chce trošku vytočit.

Jako slabinu bych viděl rám, je to už postarší kousek, žádnej hi-tech výstřelek a při vyšších rychlostech má chvílema problémy těch dvě stě kilo udržet v klidu. Ale co by sme za ty peníze nechtěli :)

Moje úpravy:

Kawasaki er5 (1)

Jako první doporučuju plexi - nejlépe od firmy givi. Parádně rozrazí nápor vzduchu a neni to takovej nápor na tělo. Proč doporučuji givi? Měl jsem ještě puig, to se lišilo v materiálu - bylo měkčí a dělalo to neplechu.

Další super věc je kufr - já používám GIVI Maxia E52. Objem 52l pojme opravdu hodně...nepromok, reflexní vestu, boty na přezutí, oblečení na víkend, foťák, doklady a ještě se tam vejde několik nealko piv na osvěžení v parným letním dni. A nebo dvě přilby :)

A když mám náladu na závodění, tak kufr sundám a hodim tankvak na nádrž. Jak jinak než od GIVI... drží na šesti magnetech a nehne se ani o milimetr.

Kawasaki er5 (2)

Vřele taky doporučuju vyhřívaný rukojeti. Znám ty názory k čemu rukojeti, když jezdim jenom v létě a to je teplo. Jo ale náhoda je blbec, nedejbože začne pršet...ochladí se a to je pak paráda, jak jde teplo od rukou do celýho těla. Ale bacha...nezapomeňte je pak vypnout až prijedete domu, nebo druhej den nenastartujete :D

Slabina er5tek je koncovka výfuku. Seriová je celkem tichá, okolí v autech o vás vůbec neví a to zavání průserem. Navíc často v koncovce odchází nějakej baznecht vevnitř a výfuk začne pískat...to je hnus velebnosti. Určitě ale doporučuju si připlatit za homologovanou koncovku s vyndavací vložkou, ať už kvůli technickej a nebo cestě za hranice... Já tam mám IXIL eXtrem short, je kratší než originál, vypadá moderně a navíc z tý obrovský díry vychází fakt luxusní bublavej, hlubokej zvuk...

Pod sedlo se vejde pár drobností. Já tam vozim základní nářadíčko, lékarničku, žárovky a pojistky. Taky je parádní si tam vytáhnout 12V zásuvku a schovat si tam pro jistotu nabíječku na mobil...člověk nikdy neví.

Kapitola sama pro sebe oblečení:

Z vlastních zkušeností doporučuju určitě kožený. Co se týče textilu, člověk se sice o něj nemusí tolik starat, ale ve vyšších rychlostech to je neposedný, s člověkem to mává...nic moc. Kůže se ani nehne, nějakej ten deštík to přežije, neprofoukne a co kdyby jsme sebou náhodou plácli o zem, tak nám ta kůže zachrání vlastní kůži. Ale tohle je téma věčných dohadů...takže vyzkoušet a udělat si svůj názor.

Dál kvalitní pevný boty a kožený rukavice s větráním přidaj taky na pohodlí.Co se týče helmy...na tý bych určitě nešetřil. Já osobně jezdím ve vyklápěčce od NOLANu a jsem celkem spokojen. Hlavně nosim brýle takže jednoduše nandám, zaklapnu a jedu...

Kawasaki er5 (3) Kawasaki er5 (4) Kawasaki er5 (5)

Webmaster: Patrick Koranda[SaaLaaT(at)centrum.cz] © 2011